Mi teszi a logót különlegessé? - inBalance Webdesign

Mi teszi a logót különlegessé?

A logó a céges arculat fontos eleme, hiszen általa már jóval a vásárlás vagy a szolgáltatás igénybevétele előtt megítélnek minket ügyfeleink. A logó egy kiváló eszköz a kezünkben, amit, ha jól alkalmazunk, akkor máris sokat tettünk azért, hogy vállalkozásunk sikeres legyen. Ugyanakkor egy rosszul megválasztott arculattal el is tántoríthatjuk a fogyasztókat attól, hogy cégünk mellett tegyék le adott esetben a voksukat.

A logóval rengeteg dolgot képesek vagyunk kifejezni. Egyrészről a jól megválasztott színek önmagukban is jelentést hordoznak: sárga - energia, optimizmus; kék - magabiztosság, bizalom; zöld - megújulás, természetesség és így tovább.

Másrészről a formákkal és a betűtípussal hangulatot és különböző üzeneteket továbbíthatunk a fogyasztók felé, mindezt egyetlen grafikai elembe sűrítve. Kifejezhetünk eleganciát, erőt és határozottságot, de megmutathatjuk általa a természetes, lágy és biztonságot adó oldalunkat is. Ez mind azon múlik, hogy mi a vállalkozás célja és pontosan kik a célközönség, akiket el akarunk érni.

Mi tesz egy logót jól működővé és jól használhatóvá?

  • Mellőzi a bonyolultságot, egyszerűen értelmezhető és ezáltal könnyen megjegyezhető
  • Időtálló
  • Illeszkedik a cég / vállalkozás képviselte értékekhez
  • Üzenetet közvetít
  • Minden számunkra fontos felületen jól használható (weboldal, nyomtatványok, csomagolás, Social Media)
  • Egyedi és különálló, nem összekeverhető például a versenytársaink logójával

Milyen fő logó típusok léteznek?

Ha beütjük a keresőbe, hogy logótípusok, akkor sokfajta listát lehet találni. A leggyakoribb talán, ahol 7 külön típust is megkülönböztetnek, de én ezt most a 3 fő típusra szűkítettem le az egyszerűség kedvéért. Ha ez a 3 fő logó típus már megvan, akkor lehet mélyebbre is ásni a logók világában, de abban az esetben, ha még csak a felszínét kapirgálod a témakörnek, akkor ennek a három típusnak a megismerése nagy segítség lesz.

CÉGNEVES VAGY SZÖVEGES LOGÓK

A cégneves logók tipográfia alapú logók, ahol nincsenek képi elemek, csak betűk. Tökéletes példa erre a Google, ahol csupán egy betűtípussal és a színekkel játszanak, mégis mára mindenki számára könnyen felismerhető és azonosítható. A cégneves logókon belül két altípust tudunk elkülöníteni: a betűszavas logók, mint az HBO és a NASA - amik többségében pár betűből állnak - valamint a teljes cégnevet tartalmazó logók.

Ezeknél a logóknál figyelnünk kell arra, hogy jól válasszuk meg a betűtípust, hiszen ebben az esetben csak ez áll a rendelkezésünkre, amivel üzenetet tudunk közvetíteni. Fontos, hogy megkülönböztethető de ugyanakkor könnyen olvasható legyen ezért sokszor teljesen egyedi betűtípusok tervezésére van szükség.

MÁRKAJELEK, SZIMBÓLUMOK

Az ilyen típusú logók többségében egy ikonból vagy egy grafikai elemből állnak. Ilyen például a NIKE pipája vagy az WWF pandája, amik esetében már ránézésre tudjuk, hogy melyik márkáról, cégről vagy szervezetről van szó.

Ez egy leegyszerűsített változata sokszor a logónak, ahol elhagyják a szövegi részt, mert a szimbólum már önmagában is jól működő és kifejező.Többségüket kevés fajta és egyszerű színek jellemzik. Ezek akkor használhatóak jól, ha az adott grafika vagy ikon jól tudja közvetíteni a vállalkozás lényegét. Lehetnek szimbolikusak vagy megjelenhet bennük a konkrét termék is. Ez utóbbi esetben azonban fontos tudnunk, hogy később sem tervezünk változtatni jelentősen a cég profilján, hiszen ha a márkajelünk például egy mobiltelefon, de később már laptopokkal és asztali számítógépekkel is foglalkozunk, akkor már nem lesz megfelelő az eredeti elképzelés.

KOMBINÁLT LOGÓK

A kombinált logók esetében mind a szövegi, mind a grafikai rész jelentős szerepet kap. Ide sorolható például a Pizza Hut vagy az Amazon logója.

Ezen a csoporton belül is tehetünk különbséget: Vannak olyan kombinált logók, ahol a grafikai és a szövegi rész egybeforr, és külön nem is működőképesek, mint például a Burger King vagy a Red Bull logója; vannak azonban olyanok is, ahol a két elem teljesen elkülönül, például a Lacoste vagy a Rolex esetében.

Itt lehetőségünk van, mind a grafika mind a betűtípus adta lehetősége kiaknázására és a kettő segítségével egy igazán kifejező logó megalkotására, ahol mind a szöveg mind a grafika magán hordozza a vállalkozás stílusának főbb jegyeit.

Érdekel milyen logókat terveztek eddig?

Akkor irány az Instagram profilom és böngészd át a tartalmamat, vagy kattints a "logo design" nevű highlith-omra!

Ingyenes UX tippek vállalkozásoknak?!

Vágysz arra, hogy vállalkozásod digitális termékei kiemelkedően sikeresek legyenek? Légy egy támogató közösség tagja és ismerd meg a UX/UI designban rejlő végtelen lehetőségeket!

©2023 - Viandt-Oláh Evelyn EV - inBalance Webdesign - Minden jog fenntartva!