UX egyszerűen a Lean UX Canvas segítségével - inBalance Webdesign

UX egyszerűen a Lean UX Canvas segítségével

A Lean UX Canvas egy egyszerű, de hatékony eszköz azon vállalatok számára, akik újak a UX területén és bizonytalanok, hogy hogyan és hol is kellene kezdeni a UX folyamatokat. A Lean UX Canvas Jeff Gothelf nevéhez köthető, aki azért alkotott meg, hogy segítsen megérteni a jelenlegi üzleti és a felhasználói igényeket, valamint segít az alap hipotézisek felállításában, amiket később kutatással igazolni vagy cáfolni szükséges.

A módszer előnyei

  • Általa a vállalat megkezdheti a felhasználó központú kommunikációt a digitális termékről, amin a csapat dolgozik
  • Megkönnyíti annak megértését, hogy milyen problémákat kell megoldani és mindezt kikért teszik
  • Általa egyértelműbb lesz, hogy a csapat milyen irányban induljon
  • A csapat felmérheti általa a jelenlegi üzleti környezetet és így könnyebben meghatározható lesz, hogy hol szükséges fejleszteni

A UX Canvas részei

A canvas összesen 8 pontot tartalmaz és mindegyik esetében kiváló iránymutatást is adnak az egyes leírások arról, hogy mit érdemes átgondolni és milyen információkkal szükséges kitölteni az adott területet.

  1. Business Problem / Üzleti Probléma:  Első lépésként olyan kérdéseket szükséges megválaszolni, mint, hogy "Mi a digitális termék jelenlegi állapota? Miért került eredetileg megtervezésre? Miért nem felel meg az eredeti elvárásoknak? Milyen nehézségek, problémák tapasztalhatók?" Ezen kérdések megválaszolásával lehetőség nyílik a problémák felismerésére, ami a legfontosabb lépés ahhoz, hogy végül valóban fejlődhessen a digitális termék.
  2. Business Outcomes / Üzleti eredmények: Ebben a pontban azt szükséges meghatározni, hogy honnan fogja a vállalat felismerni, ha az előző pontban összeírt problémák megoldódtak. Vagyis milyen vásárlói magatartást vagy mérőszámokban jelentkező változást vár el.
  3. Users / Felhasználók: Magától értetődő, hogy ebben a szekcióban azt kell meghatározni, hogy kik a digitális termék felhasználói. Tehát ebben a szakaszban érdemes perszónákat készíteni, amelyek leírják a weboldal vagy applikáció felhasználói csoportjait.
  4. User outcomes and benefits / Felhasználói eredmények és előnyök: Erre a területre érdemes összeírni, hogy a felhasználóknak milyen előnyük származik a digitális termék használatából és milyen célokat érhetnek el általa. Itt megemlíthetők azok az előnyök is, amelyeket eddig is élvezhettek és azok is, amelyeket a jövőben kíván a vállalat biztosítani a számukra a fejlesztést követően.
  5. Solutions / Megoldások: A csapatnak ekkor érdemes a lehető legtöbb ötletet, megoldási javaslatot érdemes összegyűjteni. Érdemes a fantáziát szárnyalni hagyni: nyugodtan felírásra kerülhetnek kevésbé hasznos vagy "rossz" ötletek is, ezek ugyanis elvezethenek később egy jó ötletig. Minél több az ötlet annál valószínűbb, hogy a legjobb megoldás is megszületik.
  6. Hypotheses / Hipotézisek: Az eddig pontok segítségével - ha azokat a csapat alaposan kidolgozta - lehetségesé válik a hipotézisek felállítása. A hipotéziseket olyan mondatok formájában érdemes megfogalmazni mint, hogy : "Úgy gondoljuk, hogy ez az üzleti eredmény (2. pont) valósul meg, ha a felhasználó (3. pont) ezt az előnyt(4. pont) ezzel a funkcióval(5. pont) éri el" Miután több hipotézis is megfogalmazásra került, fontos, hogy prioritás szerint a csapat sorba is rendezze is őket.
  7. Feltételezések: Mi a legfontosabb, amit elsőként kell megtanulnunk az adott hipotézisről? Mi a legnagyobb kockázat az adott hipotézissel kapcsolatban? Mi a legfontosabb dolog, amit meg kell tenni ahhoz, hogy a hipotézis igaz legyen?
  8. Brainstorming / Ötletelés: Mik azok a tesztek, amiket el kell végezni ahhoz, hogy kiderüljön, hogy a legkockázatosabb hipotézis igaz-e vagy sem. Például: A/B tesztek, felhasználói interjúk stb.

Canvas innen letölthető: https://thecanvasrevolution.com/product/lean-ux-canvas

Források és bővebb információ: https://ethnity.medium.com/an-introduction-to-the-lean-ux...

https://jeffgothelf.com/blog/how-to-use-the-lean-ux-canvas/

Ingyenes UX tippek vállalkozásoknak?!

Vágysz arra, hogy vállalkozásod digitális termékei kiemelkedően sikeresek legyenek? Légy egy támogató közösség tagja és ismerd meg a UX/UI designban rejlő végtelen lehetőségeket!

©2023 - Viandt-Oláh Evelyn EV - inBalance Webdesign - Minden jog fenntartva!