A mai bejegyzésemet a webdesign oktatóm ihlette, ugyanis több ízben is megkaptam már tőle, hogy a szakmában én unikornis lehetek. Ez nem kis dolog egy olyan szakmabelitől, aki közel 15 éve a szakmában van és hatalmas elismerésnek éltem meg. De mit jelent az, hogy unikornisnak számítok?
Nem, nem őrültünk meg, szarvam se nőtt és varázsolni sem tudok. Ugyanakkor az ügyfeleimnek széles körben tudok segíteni, ha webdesignról van szó.
Sokszor fut bele az ember, hogy nem elegendő egyetlen szakemberrel dolgoznia és ez abban az esetben is fennállhat, ha az online megjelenésről van szó:
kell valaki, aki megtervezi az arculatot és a logót;
szükséges egy szakember, aki megtervezi a weboldalt és nem csak a designt, hanem a mögöttes részeket is, tehát magában hordoz egy kis UX-es szemléletet;
valaki, aki lefejleszti a weboldalt;
szükségünk van valakire, aki az élesítést követően karbantartja az oldalt és elvégzi a tartalomfeltöltéseket;
kell valaki, aki megtervezi a Social Media felületeken a megjelenést;
esetleg egy névjegykártya sem ártana…
Mindezekre a folyamatokra ritkán talál az ember egyetlen vállalkozót vagy céget. Azonban, ha több emberrel és több céggel kell együtt dolgozni az kicsit sem költséghatékony, ráadásul a legtöbb esetben stresszes is.
Nézzük meg ezt picit részletesebben!
Kezdő lépésként fel kell mérni, hogy pontosan milyen lehetőségeink vannak és milyen vállalkozásokat milyen munkafolyamatokkal tudunk megbízni. Ezt követően tárgyalnunk kell velük és ki kell választanunk a megfelelőnek ígérkezőket, nem csak anyagilag, de személyiségileg is, hiszen sok alkalommal lesz majd szükség egyeztetésre és még nem ismert problémák megoldására, aminél elengedhetetlen, hogy a kommunikáció jól működjön.
Ha pedig már minden folyamatra találtunk megfelelő kivitelezőt, akkor kezdhetünk is. De vajon mennyire sikerült tartani a határidőket? Vajon már az első folyamatnál is számíthatunk csúszásra? Milyen feltételekkel kötöttünk szerződést az egyes folyamatokért felelősökkel? Probléma lehet abból, ha a kivitelezőnk nem az eredetileg megkezdett időpontban tudja megkezdeni a munkát? Esetleg ez plusz költséggel is jár számunkra?
Tehát kézben kell tartani a folyamatokat és mindig képben lenni, hogy mi hol tart és mire lehet számítani. Ha pedig vége az egyik folyamatnak át kell adni a következő kivitelezőnek minden információt, hogy megfelelően tudjanak dolgozni és az igényeinket figyelembe véve kerüljön minden kialakításra.
Ezt, őszinte leszek fejben lejátszani is fárasztó volt miközben leírtam. Eleve nem szeretem, ha egy adott dolog miatt, ami simán lehetne egy projekt több felé kell figyelnem és több emberrel kell folyamatosan egyeztetnem. Sokkal egyszerűbb, ha a teljes projektet oda tudom adni egy valakinek és ha kell vele egyeztetek. Mindenképp kevesebb stresszel és idegeskedéssel jár, valamint, ha jó a kommunikáció akkor akár még kellemes folyamat is lehet.
A webdesign területén tehát – az oktatóm szavajárása szerint – „unikornisnak” akkor számítunk, ha a korábbi pontokban felsoroltak mindegyikében tudunk segíteni az ügyfeleinknek. Vagyis nem csak a weboldal megtervezésében, de a felépítésében, a fejlesztésében is tudunk segíteni. Ha szükséges, akkor az arculatot is ki tudjuk alakítani és egyedi tervezésű logót is tudunk mind ehhez biztosítani.
Ez pedig nem csak az ügyfeleinknek, hanem nekünk is jó.
Szeretem, ha egy weboldal elkészítése előtt a logó- és arculattervezés is az én feladatom, mivel ekkor már rá tudok hangolódni a teljes projektre, az elképzelésekre és a weboldal esetében már sokkal könnyebb egyensúlyozni az ügyfelem elvárása és a jövendőbeli felhasználók igényei között. Ugyanis egy weboldal megtervezése során nem elegendő csak és kizárólag az ügyfelem igényeit figyelembe vennem. Fontos, hogy az oldal jól használható, logikus és könnyen kezelhető (ergonomikus) legyen. Ebben pedig a design thinking folyamata ad iránymutatást arra nézve, hogy hogyan érdemes elkezdeni a munkát és hogyan érdemes gondolkozni. Ezt a folyamatot alapul véve alakítottam ki a saját tervezési folyamataimat is.
A SZERZŐ
Viandt-Oláh Evelyn
2019-ben kezdtem el foglalkozni a webdesignnal. A tanulási folyamat alatt rájöttem, hogy ez a szakma tökéletesen ötvözni azt amire szükségem van: a kreativitást és a probléma megoldást. Így 2021-ben elindult a vállalkozásom és az inBalance Webdesign.
A minap ebben a Threads bejegyzésemben feltettek a kérdést, hogy mi a legfontosabb “összetevője” a sikeres weboldalaknak. Mi az, amin áll vagy bukik egy weboldal sikeressége? A 45 szavazat közül 51% szerint a tartalom és...
Ha te is vágytál már arra, hogy lekövethesd hogyan is használják a weboldaladat a felhasználók, akkor ezt a megoldást Neked találták ki! Most ugyanis videón nézheted vissza, hogy hogyan boldogulnak - vagy éppen nem...
Ingyenes UX tippek vállalkozásoknak?!
Vágysz arra, hogy vállalkozásod digitális termékei kiemelkedően sikeresek legyenek? Légy egy támogató közösség tagja és ismerd meg a UX/UI designban rejlő végtelen lehetőségeket!