Kicsivel több, mint 1 éve vannak ügyfeleim és ezalatt körülbelül 24 különböző vállalkozóval nagyjából 30 projekten dolgoztam együtt. Ezalatt az időszak alatt sok tanulságot tudtam levonni: többek között megfigyeltem, hogy vannak visszatérő hibák, amiket elkövetnek az ügyfeleim, ami a közös munka során esetleg felesleges módosítási köröket vagy elégedetlenséget szül.
Ebben a bejegyzésben éppen ezért ezeket a hibákat szeretném sorra venni, majd segíteni, hogy hogyan lehet elkerülni őket.
1.) Nem tudod pontosan mit is szeretnél, de már fel is kerestél egy szakembert
A lelkesedéssel sosincs baj, ha az új ötleteinkről van szó. Azonban egy weboldal vagy arculat esetében nem elegendő annyit tudni, hogy "szeretném, ha lenne".
Ennyiből sajnos akkor se tudna neked senki segíteni, ha kenyérpirítót szeretnél vásárolni. Ott sem mindegy, hogy hány szelet kenyeret szeretnél egyszerre pirítani. Elég, ha a toast kenyér belefér vagy te a nagy 5kg-os cipóból vágsz szeleteket? Számít-e a szín vagy a stílus? Hány fokozatra van szükséged, ha egyáltalán van szükséged fokozatokra? Kell időzítő is vagy az csak felesleges pénzkidobás a számodra?
Megannyi felmerülő kérdés, pedig egy egyszerű kenyérpirítóról van szó.
A lényeg minden esetben ugyan az:ha nem vagy tisztában az igényeiddel nem fogok tudni segíteni, illetve, ha a nem átgondolt ötleteket osztod meg velem, akkor lehet, hogy teljesen más irányba fogunk haladni, mint ami a vállalkozásod számára megfelelne és ez benned is frusztrációt fog okozni. Ilyenkor valójában azt várod el tőlem, hogy alkossak meg valamit, amiről még te se tudod micsoda és mire is kellene használni.
Ha szeretnél tisztában lenni az alapokkal mielőtt felkeresel egy szakembert, akkor tudom ajánlani a "Weboldal kisokos" c. ebookomat. Az ebook mellett a decemberben induló hírleveleim is segíteni fognak a felkészülésben, úgyhogy duplán megéri feliratkozni!
2.) Ha első terveknél nem érzed a "woow" hatást, akkor pánikolsz
Ha nagyon jól meghatároztuk az irányt, akkor sem biztos, hogy elsőre megszületik a tökéletes terv. Mindent megteszek azért a közös munka során, hogy kiváló végeredmény születhessen. Minden tudásomat és szakértelmemet belerakom minden oldaltervezésbe és minden arculatba. A célom az, hogy a te vállalkozásodat ezek segítsék.
Ha az első terv nem megfelelő, akkor fontos, hogy átbeszéljük, hogy mi az, ami nem felel meg az elképzeléseidnek. Mi az, amivel tudnánk rajta javítani vagy mi az, ami hiányérzetet kelt benned.
Fontos, hogy ne intézd el annyival a problémát, hogy „valami nem jó” vagy azzal, hogy „nem tetszik”. Ha megfelelően kommunikálod, hogy miben tér el az elképzeléseidtől, akkor tudunk tovább haladni és egyre közelebb kerülni a célhoz.
A „woow” hatásra mindig törekszem és csodás érzés, amikor az ügyfeleimnél sikerült betalálni egy igazán jó design tervvel. De ez a „woow” hatás jöhet az első vagy a második módosítási kör után is.
Nem attól vagyok szakember, mert elsőre tökéleteset alkotok – bár szerencsére néha sikerül. Attól vagyok szakember, hogy értek ahhoz, amit csinálok és attól, hogy nyitott vagyok a folyamatos fejlődésre. Utánajárok a lehetőségeknek és nem egy használhatatlan, de amúgy nagyon trendi tervvel állok elő, hanem egy a céljaidat támogató oldallal vagy arculattal.
Lesz, amiről le foglak beszélni, mert többet ártana, mint amennyire jól néz ki, de a legtöbb esetben mindig meg lehet találni az arany középutat, és eddig még mindig sikerült. Minden projekt, amit elkezdtem úgy ért véged, hogy az ügyfelem elégedett volt. És szerintem ez az, ami számít. Hogy a végén megérkezett a „woow” hatás.
Vagy elsőre, vagy harmadik alkalomra, de megvolt és megvalósítottuk az elképzeléseket. Így kérlek ne ess ebbe a hibába!
Ha valami nem tetszik elsőre, akkor nem választottál rosszul, nem vagy rossz kezekben! Legalábbis az én esetemben, mert engem nem a pénz hajt, hanem az, hogy segíthessek neked és a vállalkozásodnak.
3.) Inspirációt gyűjtesz, majd másolást vársz el
Az esetek többségében nem a drótvázzal szoktunk több kört futni, hanem a designtervekkel. Ebben a fázisban többször tapasztaltam, hogy a mintaként számomra összegyűjtött oldalak designjától nehezen vagy egyáltalán nem tudnak elszakadni. Ez azért is probléma, mert sokszor éppen a konkurencia oldalát mutatják meg nekem, ami természetesen tanulságos, de még inkább kínos lenne, ha az oldalak és a tartalmak hasonlítanak egymáshoz vagy teljesen ugyan azok lennének.
Ezért mindig ki szoktam hangsúlyozni, hogy NEM VÉGZEK MÁSOLÁST.
Lehet hasonló stílusban gondolkozni, de azt a stílust úgy kell alakítani, hogy a te tartalmadat támogassa, és kommunikálja azokat az értékeket, amiket tisztáztunk az elején.
Ezért fontos, hogy az inspiráció gyűjtésnél valóban csak inspirálódj. Gyűjts össze terveket és mindegyikben nézd meg, hogy mi is tetszik pontosan. Próbáld elkerülni, hogy egy Pinteresten vagy Dribbble-ön talált tervet tökéletesnek találj teljes egészében, mert utána nem fogod tudni elengedni és tervezhetek bármit, mivel nem lesz teljesen ugyan az így csalódást fog kelteni a munkám.
Mindig nézz körül több stílusban is – nem baj, ha nem a te világod, mert lehet egy apró részlet vagy elrendezés fog megtetszeni. A lényeg, hogy minél többet láss, hogy minél jobban fel tudd mérni mi az, ami igazából tetszik.
A DESIGNERED
Oláh Evelyn
2019-ben kezdtem el foglalkozni a webdesignnal. A tanulási folyamat alatt rájöttem, hogy ez a szakma tökéletesen ötvözni azt amire szükségem van: a kreativitást és a probléma megoldást. Így 2021-ben elindult a vállalkozásom és az inBalance Webdesign.
Az AI novemberben robbant be a köztudatba, mára pedig közkedvelt témává vált. Nem is nagyon van olyan, aki ne futott volna bele egy cikkbe, Tv műsorba vagy posztba, ami ezzel a témával foglalkozik. A...
A www.bloggingwizzard.com oldal a múlt hónapban közzétett egy nagyon érdekes cikket a weboldal-statisztikákról. Sokat lehet tanulni belőlük, így arra gondoltam elhozom nektek az 5 legizgalmasabbat. Kb. 54 másodpercet töltenek a látogatók egy oldalon...
Te is Velem dolgoznál?
Elhatároztad, hogy a vállalkozásod megérdemli, hogy egy igazán különleges weboldala / arculata legyen? Vagy szeretnéd növelni a megkeresések vagy az eladások számát?