Mit jelent a keresőoptimalizálás (SEO)? - inBalance Webdesign

Mit jelent a keresőoptimalizálás (SEO)?

Mit is takar tulajdonképpen a sokak által emlegetett SEO kifejezés? A SEO (Search Engine Optimalization) vagy keresőoptimalizálás, az a folyamat, amellyel a keresőmotorokban történő megjelenéseinket tudjuk javítani. Fontos kiemelni, hogy itt az organikus, tehát a nem fizetett megjelenésekről beszélünk.

A keresőoptimalizálás folyamata előtt nem árt kulcsszókutatást végezni, amely során meghatározzuk azt az 1-2 kulcsszót, amire fel fogjuk építeni az oldalunk tartalmát. Ezek lesznek azok a kulcsszavak, amelyekre, ha a felhasználó rákeres, akkor azt szeretnénk, ha a mi oldalunk minél előrébb jelenne meg a találatok között. A keresőoptimalizálásnak ezt követően 3 fő folyamata van, ami meghatározza az eredményeinket és a Googleben elfoglalt helyünket az adott kulcsszóra.

1.) Technikai SEO

A technikai SEO az alapja a keresőoptimalizálásnak. Ezen belül az oldal betöltési sebességén, illetve annak felépítésén kell dolgoznunk, valamint ki kell alakítanunk a mobilbarát felületet. Azt, hogy a felsorolt paraméterek szempontjából mennyire megfelelő az oldalunk a Google PageSpeed Insights segítségével tudod tesztelni. Itt természetesen a zöld érékelés a legjobb, ami asztali nézetben sokszor megközelíthető, mobil nézetben azonban nehezen tartható.

Általánosságba véve az a cél, hogy ne a piros kategóriában legyen az oldalunk mobil nézetben sem, hanem egy legalább a narancssárga sáv közepén (tehát legyen egy erős közepes értékelésünk), illetve az asztali nézet inkább a zöld besorolást közelítse. Egyébként a Google konkrétan megjelöli, hogy hol szükséges a fejlesztés, így célzottan tudunk tenni az oldalunk jobb értékeiért.

Google Speed Insights

A leggyakoribb hiba, hogy a képek nincsenek megfelelően optimalizálva és feleslegesen használunk több ezres felbontású képeket. Ha nálad is ez a bökkenő, akkor ajánlom az alábbi oldalt, ahol feltöltve a képeidet tömörítheted a fájlokat. A képeket mindenképp előtte neked kell átméretezned!

https://tinypng.com/

TARTALMI SEO

Ennél a szakasznál az alábbiakra érdemes odafigyelni és ha módunkban áll, akkor alkalmazni:

  • A weboldal címében (meta title) 1x szerepeljen a választott kulcsszó
  • A kulcsszó szerepeljen az URL címben
  • A tartalom legyen jól és logikusan tagolt. Alkalmazzunk címsorokat és a H1-ben lehetőleg szerepeljen a kulcsszó
  • A képek alt leírását se hagyd üresen! Töltsd ki és amennyiben az engedi szerepeljen benne a kulcsszó, csakúgy, mint a kép URL címében.
  • A konkrét tartalom szintén legyen tagolt és tartalmazza a kulcsszót és annak szinonimáit.

OFF-PAGE SEO

Az utolsó folyamat az off-page SEO, ami már azzal foglalkozik, hogy mennyi, mennyire hasznos és mennyire hiteles link mutat az oldalunkra. Ez a folyamat valójában a link építés, ami során olyan weboldalakról érdemes linket szerezni, amelyek hasznosak a felhasználó vagy olvasó számára.

OKÉ, DE TE MIT TEHETSZ A SIKER ÉRDEKÉBEN?

Írj blogot! Semmit nem szeret jobban a Google, mint a rendszeresen frissülő, értékes tartalmat, amit a legkönnyebben úgy adhatunk meg neki, hogy blogot vezetünk.

Természetesen kapcsolódjon a weboldalunk témájához minden bejegyzésünk, tehát autószerelőként ne a gyereknevelésről vezessünk blogot, mert úgy nem a kívánt célközönség fog hozzánk eljutni. Találjuk meg azokat a témákat, amiről szívesen írunk, de kapcsolódik a szolgáltatásainkhoz és vágjunk bele!

MIKOR LESZ EREDMÉNYE?

A keresőoptimalizálás nem sprint, hanem maraton. Ugyan ez igaz a blogra is. Ha odafigyelsz és rendszeresen posztolsz (legalább heti 1-2 bejegyzés), akkor 2-3 hónapon belül már lesz eredménye. Ha pedig ezt követően is kitartóan folytatod, akkor hosszú távon biztosítani fogja számodra az érdeklődőket!

Ingyenes UX tippek vállalkozásoknak?!

Vágysz arra, hogy vállalkozásod digitális termékei kiemelkedően sikeresek legyenek? Légy egy támogató közösség tagja és ismerd meg a UX/UI designban rejlő végtelen lehetőségeket!

©2023 - Viandt-Oláh Evelyn EV - inBalance Webdesign - Minden jog fenntartva!