Mit jelent a keresőoptimalizálás (SEO)?

Mit is takar tulajdonképpen a sokak által emlegetett SEO kifejezés? A SEO (Search Engine Optimalization) vagy keresőoptimalizálás, az a folyamat, amellyel a keresőmotorokban történő megjelenéseinket tudjuk javítani. Fontos kiemelni, hogy itt az organikus, tehát a nem fizetett megjelenésekről beszélünk.

A keresőoptimalizálás folyamata előtt nem árt kulcsszókutatást végezni, amely során meghatározzuk azt az 1-2 kulcsszót, amire fel fogjuk építeni az oldalunk tartalmát. Ezek lesznek azok a kulcsszavak, amelyekre, ha a felhasználó rákeres, akkor azt szeretnénk, ha a mi oldalunk minél előrébb jelenne meg a találatok között.
A keresőoptimalizálásnak ezt követően 3 fő folyamata van, ami meghatározza az eredményeinket és a Googleben elfoglalt helyünket az adott kulcsszóra.

1.) Technikai SEO

A technikai SEO az alapja a keresőoptimalizálásnak. Ezen belül az oldal betöltési sebességén, illetve annak felépítésén kell dolgoznunk, valamint ki kell alakítanunk a mobilbarát felületet. Azt, hogy a felsorolt paraméterek szempontjából mennyire megfelelő az oldalunk a Google PageSpeed Insights segítségével tudod tesztelni. Itt természetesen a zöld érékelés a legjobb, ami asztali nézetben sokszor megközelíthető, mobil nézetben azonban nehezen tartható.

Általánosságba véve az a cél, hogy ne a piros kategóriában legyen az oldalunk mobil nézetben sem, hanem egy legalább a narancssárga sáv közepén (tehát legyen egy erős közepes értékelésünk), illetve az asztali nézet inkább a zöld besorolást közelítse. Egyébként a Google konkrétan megjelöli, hogy hol szükséges a fejlesztés, így célzottan tudunk tenni az oldalunk jobb értékeiért.

Google Speed Insights

A leggyakoribb hiba, hogy a képek nincsenek megfelelően optimalizálva és feleslegesen használunk több ezres felbontású képeket. Ha nálad is ez a bökkenő, akkor ajánlom az alábbi oldalt, ahol feltöltve a képeidet tömörítheted a fájlokat. A képeket mindenképp előtte neked kell átméretezned!

https://tinypng.com/

TARTALMI SEO

Ennél a szakasznál az alábbiakra érdemes odafigyelni és ha módunkban áll, akkor alkalmazni:

  • A weboldal címében (meta title) 1x szerepeljen a választott kulcsszó
  • A kulcsszó szerepeljen az URL címben
  • A tartalom legyen jól és logikusan tagolt. Alkalmazzunk címsorokat és a H1-ben lehetőleg szerepeljen a kulcsszó
  • A képek alt leírását se hagyd üresen! Töltsd ki és amennyiben az engedi szerepeljen benne a kulcsszó, csakúgy, mint a kép URL címében.
  • A konkrét tartalom szintén legyen tagolt és tartalmazza a kulcsszót és annak szinonimáit.

OFF-PAGE SEO

Az utolsó folyamat az off-page SEO, ami már azzal foglalkozik, hogy mennyi, mennyire hasznos és mennyire hiteles link mutat az oldalunkra. Ez a folyamat valójában a link építés, ami során olyan weboldalakról érdemes linket szerezni, amelyek hasznosak a felhasználó vagy olvasó számára.

OKÉ, DE TE MIT TEHETSZ A SIKER ÉRDEKÉBEN?

Írj blogot! Semmit nem szeret jobban a Google, mint a rendszeresen frissülő, értékes tartalmat, amit a legkönnyebben úgy adhatunk meg neki, hogy blogot vezetünk.

Természetesen kapcsolódjon a weboldalunk témájához minden bejegyzésünk, tehát autószerelőként ne a gyereknevelésről vezessünk blogot, mert úgy nem a kívánt célközönség fog hozzánk eljutni. Találjuk meg azokat a témákat, amiről szívesen írunk, de kapcsolódik a szolgáltatásainkhoz és vágjunk bele!

MIKOR LESZ EREDMÉNYE?

A keresőoptimalizálás nem sprint, hanem maraton. Ugyan ez igaz a blogra is. Ha odafigyelsz és rendszeresen posztolsz (legalább heti 1-2 bejegyzés), akkor 2-3 hónapon belül már lesz eredménye. Ha pedig ezt követően is kitartóan folytatod, akkor hosszú távon biztosítani fogja számodra az érdeklődőket!

Szükséged van weboldalra vagy logóra?

Korábbi munkáim