Milyen a tökéletes kezdőlap?

A kezdőlap a weboldal leglényegesebb oldala. A legtöbb látogatód erre az oldalra érkezik és ez alapján dönti el, hogy marad e vagy sem. Ráadásul nem töltenek perceket azzal, hogy megértsék és átlássák a weboldaladat, ugyanis nagyjából 1-2 másodpercet szánnak erre és ha ezalatt nem találják meg azt, amiért jöttek, nos… akkor tovább állnak.

Nem túlzás, hogy az állítom, hogy a kezdőlap a lefontosabb oldala a weboldaladnak, hiszen akár linkek útján, akár hirdetésekből, de erre az oldalra fognak érkezni a látogatóid. Kivétel persze, ha egy aktuális ajánlat keresetin belül kialakítasz számukra egy landoló oldalt. Ez utóbbitól azonban most tekintsük el és játszunk el a gondolattal, hogy mi is csupán átlag felhasználók vagyunk, akik a példa kedvéért szeretnének együtt dolgozni egy személyi edzővel.

Első utunk a Google keresőjéhez vezet és bepötyögjük, hogy “személyi edző”. Ekkor rengeteg találat jön velünk szembe felül a fizetett hirdetésekkel alatta pedig a keresőoptimalizálás szempontjából jól teljesítő találatok. – Abba most ne menjünk bele, hogy hogyan is jutsz a találati lista elejére, de a továbbiak remekül fogják szemléltetni, hogy elsőnek lenni nem minden!

Keresés

Nem fogom megnevezni az oldalakat, de az egyik esetben például egy olyan oldalra kerülünk, ahol valamiért nem az oldal legtetején landolunk, hanem annál egy picivel lentebb, kihagyva a fejléc részt egyből az első bejegyzésnél, ami számunkra lényegtelen információkat tartalmaz. Nem látjuk kihez tartozik a weboldal, nem látjuk hogyan tudna nekünk segíteni, ezért alig pár másodperc alatt bármiféle görgetés nélkül kegyetlenül elhagyjuk a weboldalt. – Igen, ha nem jól építed fel a weboldaladat és nem adsz egyből választ a legfontosabb 3 kérdésre a látogatók kíméletlenül visszalépnek a találati listába és elkönyvelik haszontalannak a weboldalad.

Egy másik esetben már sokkal kellemesebb környezet fogad minket, mert az oldalra érkezéskor látjuk a bal felső sarokban a logót, tehát be tudjuk azonosítani kik ők. Majd, ha kicsit lentebb tekintünk hívogató mondatok sarkallnak arra, hogy mellettük kell döntenünk, mert igen mi is magabiztos nők (vagy férfiak : ) ) szeretnénk lenni és az, hogy személyre szabott az edzésterv tovább növeli a kedvünket.

Azonban itt valahogy túl sok az információ, mert nem csak számunkra üzennek, hanem más személyi edzők számára is, valamint lehetőségünk van dönteni, hogy időpontot foglalunk, megnézzük a stúdiót vagy választhatjuk a privát személyi edzés opciót is. Ez túl sok információ egyszerre és nem is tudunk dönteni. Kicsit lentebb görgetünk annak reményében, hogy átláthatóbb, egyszerűbben, gyorsabban értelmezhető információkat találunk, de sajnos sok-sok szöveg fogad minket, nem is túl könnyen olvasható formában, ezért hopp vissza is urgunk a keresőbe… Ismét kegyetlenek voltunk, pedig lehet, hogy mind a két esetben kiváló szakemberekről beszélhetünk.

Biztos vagyok benne, hogy mostanra azt érzed túlzok. Ezt el tudom fogadni, de ebben az esetben a következő napokban figyeld meg a saját szokásaidat. Milyen gyorsan hagysz el egy weboldalt, ha keresel valamit. Mennyire határozzák meg a döntésedet az első másodpercek?

Ha figyelsz erre az elkövetkező pár napban sokat tehetsz azért, hogy a saját weboldalad esetében már ezeket a tapasztalatokat felhasználva dönts bizonyos dolgokról. : )

Most pedig nézzük meg, hogy mi is lenne az ideális egy kezdőlap esetében.

Amikor a felhasználó az oldalra érkezik 3 kérdésre szeretne egyből választ kapni :

  • Hol vagyok?
  • Mit lehet itt csinálni?
  • Hogyan léphetek tovább?

FONTOS, HOGY MÁR A FEJLÉCBEN EZEKRE VÁLASZT ADJUNK!

Példának hozom a saját (készülő) weboldalam fejléc részét:

Kezdőlap fejléc

Itt egyből látszik a logó tehát tudják azonosítani ki vagyok és a navigációs menü segít nekik a tájékozódásban is. A szöveges résznél egyértelművé teszem, hogy weboldalak esetében tudok elsősorban segíteni – természetesen vállalok arculattervezést és karbantartást is, de mivel a fő profilom a weboldaltervezés ezt fogom hangsúlyozni.

A címsor alatti szöveges részben röviden és tömören leírom mit várhatnak tőlem: Igényes, ugyanakkor hasznos és jól működő weboldalakat. Majd az ajánlatkérés gombbal lehetőséget adok, hogy tovább léphessenek, ha szeretnének. Vagyis mind a három kérdésre választ adtam:

Tudják ki vagyok, tudják mit lehet csinálni a weboldalamon és hogy hogyan léphetnek tovább.

Természetesen a fejléc még nem maga a kezdőlap, de egy nagyon lényeges eleme! Ha ezt jól építjük fel, akkor máris tettünk egy nagy lépést.

Így jöhetnek a kezdőlap további részei

Ha szolgáltató vagy felsorakoztathatod a főbb szolgáltatásaidat és egy pár sorban mindegyiket összefoglalhatod, hogy felcsigázd a látogatót, de 1-2 mondatnál nem is szükséges több. Valamint alattuk érdemes elhelyezni egy CTA gombot, amivel tovább navigálod a látogatót, ha részletesen is érdekli, hogy mit nyújtasz neki azon az adott szolgáltatáson belül.

Ha terméked vagy termékeid vannak azokról érdemes szintén egy pár szót ejteni, és alattuk elhelyezni ugyancsak egy CTA gombot.

Vagyis mindenből egy kis ízelítőt érdemes adni és megadni a lehetőséget, hogy tovább lépjenek, ha részletesebb információra van szükségük.

Ha rendelkezésedre állnak vélemények és referenciák mindenképpen a kezdőlapon van a helyük. Nincs meggyőzőbb a véleményeknél és a referenciáknál!

De ne ömlessz be itt se mindent! Emeld ki a legjobbakat és azokat helyezd el a kezdőlapon, vagy dönts a lapozható tartalmak mellett, amikkel úgy csempészhetsz több tartalmat a kezdőlapodra, hogy nem lesz tőle átláthatatlan és túlzsúfolt!

Ha vezetsz blogot, akkor a bejegyzéseidnek is érdemes egy blokkot szentelned, mert egy érdekes vagy hasznos cikk miatt a látogatód dönthet úgy, hogy téged választ.

Szükséged van weboldalra vagy logóra?

Korábbi munkáim