Milyen a jó webdesign?

A weboldalad egyik legfontosabb része a design, ugyanis ez az első, ami hatást gyakorol a látogatókra. Tudattalanul is érzelmeket kelt bennük és üzenetet közvetít feléjük, ebből kifolyólag pedig a márkakommunikációd egyik fontos eleme.

A webdesign lényege, hogy tökéletes egységben legyen a brand-del és funkcionálisan is megfelelő legyen. Ehhez viszont nem elég, hogy csak jól nézzen ki, ennél sokkal több mindenre oda kell figyelni. Egyedi tervezésre van szükség, aminek eredményeként olyan oldal jön létre, ami 100%-ban a vállalkozás céljaihoz van igazítva.

Harmonikus képi- és színvilága van

A design nagyon sokféle lehet, de csak akkor esik jól ránézni az oldalra, ha harmonikus szín- és képi világgal rendelkezik. Mindegyik színnek konkrét üzenete, jelentése van, amit szem előtt kell tartani és azzal is tisztában kell lenni, hogy melyik árnyalatok passzolnak egymáshoz. A képekre is igaz, hogy hatással vannak a látogatókra, így nélkülözhetetlen, hogy illeszkedjenek a színekhez és az összképhez.

Teljes egységben van a márkával

A weboldalon megjelenő tartalommal kommunikálsz a vállalkozásodról és ebbe nem csak a szövegek tartoznak bele, hanem a színek, képek, grafikák, azaz összességében a design is. A megjelenésnek teljes egységben kell lennie a branded értékeivel, küldetésével, üzenetével, hiszen csak így tud hatékonyan hozzájárulni a céljaid eléréséhez.

Szépen támogatja a tartalmat

Az oldalon megjelenő grafikák nem feltétlenül csak azért kellenek, mert jól néznek. Sok esetben ezek az elemek segítik a látogatókat az információk megértésében, feldolgozásában vagy támogatják őket az eligazodásban, tovább haladásban. Ezzel könnyebbé tesszük számukra a weboldal használatát, hiszen sokszor olvasniuk sem kell vagy csak alig, hogy informálódjanak vagy tudják merre kell tovább menniük.

Letisztultság és átláthatóság jellemzi

A design kitalálása, megtervezése nem pusztán művészi beállítottságot és kreativitást igényel, hanem logikus gondolkodást is. Amellett ugyanis, hogy esztétikailag megfelelőnek kell lennie, más módon is támogatnia kell a felhasználói élményt. Fontos, hogy letisztult, átlátható és sallangoktól (pl. zavaró villogó elemektől, felugró ablakoktól) mentes legyen, illetve, hogy a honlap fontos részeire irányítsa a figyelmet ezzel vezetve a látogatókat.

A jó webdesign tehát:

  • harmonikus összképet ad az egységes szín- és képi világának köszönhetően
  • minden részletében passzol a brand-hez, annak megfelelő üzenetet közvetít a célközönség felé
  • hatékonyan támogatja a tartalmat, segíti a látogatókat a gyors informálódásban, eligazodásban
  • letisztult és a hangsúlyos elemekre irányítja a figyelmet, ezzel tudatosan utat mutatva az érdeklődőknek

Láthatod, hogy a webdesignt alaposan ki kell találni, fel kell építeni, hogy megfelelően be tudja tölteni a szerepét. Ehhez pedig kutatásra, perszonalizálásra, drótváz készítésre és az user-flow, azaz a felhasználói útvonal megtervezésére is szükség van.

Ha szeretnél egy márkádnak megfelelő, egyedileg tervezett honlapot, ami nem csak jól néz ki, hanem struktúrában is megfelelő és ez által bevételt is generál számodra, akkor lesd meg a szolgáltatásaimat vagy kérj tőlem időpontot online tanácsadásra!

©2022 - Oláh Evelyn EV - inBalance Webdesign - Minden jog fenntartva!