UX egyszerűen a Lean UX Canvas segítségével
A Lean UX Canvas egy egyszerű, de hatékony eszköz azon vállalatok számára, akik újak a UX területén és bizonytalanok, hogy hogyan és hol is kellene kezdeni a UX folyamatokat. A Lean UX Canvas Jeff...
Nem azért van szükséged honlapra, hogy elmondhasd, neked is van. A weboldalad egyik legfontosabb célja, hogy hatékonyan támogassa a termékeid, szolgáltatásaid eladását, vagyis, hogy bevételt generáljon neked.
Mint, ahogy nincs két egyforma márka, a weboldalak sem egyformák. Más a felépítésük, a vizuális kialakításuk, a szövegezésük. Vannak viszont olyan feltételek, amiknek pontról pontra meg kell felelniük ahhoz, hogy bevételt tudjanak generálni.
Nem sokat ér egy olyan oldal, ha nem érkeznek rá látogatók, így ugyanis bevétel sem fog generálódni rajta. Ez csak úgy lehetséges, ha a Google-ban organikusan megjelenik a találati listában vagy pedig egyéb technikákkal átirányítod az érdeklődőket például a fizetett hirdetésekben, social media posztokban vagy emailekben elhelyezett linkek segítségével.
A weboldalon belül is fontos, hogy a látogatók egy meghatározott “útvonalon” keresztül haladjanak. Egy honlapnak ugyanis vannak olyan részei, amik fontosabbak, mint a többi. Ilyen például a kapcsolatfelvételi űrlap, amin keresztül üzenhetnek nekünk és megrendelhetik valamelyik szolgáltatásunkat. Webshopok esetében pedig a termékoldalnak az a része, ahol a kiválasztott termékeket be tudják tenni a kosárukba, majd pedig ki tudják fizetni őket.
A logikus felépítéshez hozzátartozik az is, hogy a CTA (call-to-action), azaz cselekvésre buzdítást tartalmazó elemeket, a navigálást segítő menüpontokat és az egyéb funkciókat a megfelelő helyre kell tenni. Ha egy aloldalt, űrlapot vagy funkciót nehezen lehet megtalálni, akkor az olyan, mintha nem is létezne.
A webdesign ugyanúgy a kommunikáció része, mint ahogy a szöveg, így ennek is passzolnia kell, hogy a weboldalad bevételt tudjon generálni. Fontos, hogy a célközönségedre legyen szabva és összhangban legyen a branded arculatával, küldetésével. Ehhez egy alapos kutatással kibővített tervező munka szükséges, aminek során olyan megoldások születnek, amik személyre szabottak és nem csak jól néznek ki, hanem logikailag is megfelelőek.
A weboldal szövegezése legalább annyira fontos, mint annak vizuális kialakítása. A látogatókat ugyanis a dizájn fogja meg, de a szöveges tartalom tartja ott. A szövegeknek informatívaknak, könnyen érthetőeknek, logikus felépítésűeknek kell lenniük és a márkának megfelelő üzenetet kell közvetíteniük.
A weboldalad tehát akkor fog jól teljesíteni, ha:
A weboldalad akkor fogja hatékonyan támogatni az értékesítési folyamataidat, ha minden pontnak megfelel. Ha úgy érzed lenne mit javítani, újragondolni rajta, akkor kérd szakértők segítségét, hogy minőségben is megfelelő legyen és számokban is jól teljesítsen.
Rám egyedileg tervezett weboldal, illetve webshop készítésében számíthatsz. A munkám a kutatást, a perszonalizálást, a drótváz készítését és a design kialakítását is magában foglalja. Ha pedig szövegíró segítségét is kérnéd, aki elkészíti a weboldalad szöveges tartalmait, akkor keresd bizalommal Salamon Kittit.
A Lean UX Canvas egy egyszerű, de hatékony eszköz azon vállalatok számára, akik újak a UX területén és bizonytalanok, hogy hogyan és hol is kellene kezdeni a UX folyamatokat. A Lean UX Canvas Jeff...
Ha már közelítünk az év utolsó szakaszához, akkor éppen aktuális, hogy vessünk egy pillantást a jövő évi design trendekre. 😉 A mostani bejegyzésben 3 olyan trendet gyűjtöttem össze, ami szerintem új vagy izgalmas az...
©2023 - Viandt-Oláh Evelyn EV - inBalance Webdesign - Minden jog fenntartva!