Nem azért van szükséged honlapra, hogy elmondhasd, neked is van. A weboldalad egyik legfontosabb célja, hogy hatékonyan támogassa a termékeid, szolgáltatásaid eladását, vagyis, hogy bevételt generáljon neked.
Mint, ahogy nincs két egyforma márka, a weboldalak sem egyformák. Más a felépítésük, a vizuális kialakításuk, a szövegezésük. Vannak viszont olyan feltételek, amiknek pontról pontra meg kell felelniük ahhoz, hogy bevételt tudjanak generálni.
Átirányítás és logikus felépítés
Nem sokat ér egy olyan oldal, ha nem érkeznek rá látogatók, így ugyanis bevétel sem fog generálódni rajta. Ez csak úgy lehetséges, ha a Google-ban organikusan megjelenik a találati listában vagy pedig egyéb technikákkal átirányítod az érdeklődőket például a fizetett hirdetésekben, social media posztokban vagy emailekben elhelyezett linkek segítségével.
A weboldalon belül is fontos, hogy a látogatók egy meghatározott “útvonalon” keresztül haladjanak. Egy honlapnak ugyanis vannak olyan részei, amik fontosabbak, mint a többi. Ilyen például a kapcsolatfelvételi űrlap, amin keresztül üzenhetnek nekünk és megrendelhetik valamelyik szolgáltatásunkat. Webshopok esetében pedig a termékoldalnak az a része, ahol a kiválasztott termékeket be tudják tenni a kosárukba, majd pedig ki tudják fizetni őket.
A logikus felépítéshez hozzátartozik az is, hogy a CTA (call-to-action), azaz cselekvésre buzdítást tartalmazó elemeket, a navigálást segítő menüpontokat és az egyéb funkciókat a megfelelő helyre kell tenni. Ha egy aloldalt, űrlapot vagy funkciót nehezen lehet megtalálni, akkor az olyan, mintha nem is létezne.
Design és szöveges tartalom
A webdesign ugyanúgy a kommunikáció része, mint ahogy a szöveg, így ennek is passzolnia kell, hogy a weboldalad bevételt tudjon generálni. Fontos, hogy a célközönségedre legyen szabvaés összhangban legyen a branded arculatával, küldetésével. Ehhez egy alapos kutatással kibővített tervező munka szükséges, aminek során olyan megoldások születnek, amik személyre szabottak és nem csak jól néznek ki, hanem logikailag is megfelelőek.
A weboldal szövegezése legalább annyira fontos, mint annak vizuális kialakítása. A látogatókat ugyanis a dizájn fogja meg, de a szöveges tartalom tartja ott. A szövegeknek informatívaknak, könnyen érthetőeknek, logikus felépítésűeknek kell lenniük és a márkának megfelelő üzenetet kell közvetíteniük.
A weboldalad tehát akkor fog jól teljesíteni, ha:
a látogatók rátalálnak a Google-ban és a hirdetésekben, posztokban, emailekben megosztott linkekre kattintva is el tudják érni
logikus a felépítése és az érdeklődőket tudatosan végig vezeti egy meghatározott “útvonalon”
a márkához szépen passzoló és a megfelelő üzenetet közvetítő dizájnnal rendelkezik
minőségi, ez által hitelességet és kellő komolyságot sugalló képek, grafikák találhatók rajta
könnyen érthető, informatív és tudatosan felépített szöveges tartalommal van megtöltve
A weboldalad akkor fogja hatékonyan támogatni az értékesítési folyamataidat, ha minden pontnak megfelel. Ha úgy érzed lenne mit javítani, újragondolni rajta, akkor kérd szakértők segítségét, hogy minőségben is megfelelő legyen és számokban is jól teljesítsen.
Rám egyedileg tervezett weboldal, illetve webshop készítésében számíthatsz. A munkám a kutatást, a perszonalizálást, a drótváz készítését és a design kialakítását is magában foglalja. Ha pedig szövegíró segítségét is kérnéd, aki elkészíti a weboldalad szöveges tartalmait, akkor keresd bizalommal Salamon Kittit.
A SZERZŐ
Viandt-Oláh Evelyn
2019-ben kezdtem el foglalkozni a webdesignnal. A tanulási folyamat alatt rájöttem, hogy ez a szakma tökéletesen ötvözni azt amire szükségem van: a kreativitást és a probléma megoldást. Így 2021-ben elindult a vállalkozásom és az inBalance Webdesign.
A minap ebben a Threads bejegyzésemben feltettek a kérdést, hogy mi a legfontosabb “összetevője” a sikeres weboldalaknak. Mi az, amin áll vagy bukik egy weboldal sikeressége? A 45 szavazat közül 51% szerint a tartalom és...
Ha te is vágytál már arra, hogy lekövethesd hogyan is használják a weboldaladat a felhasználók, akkor ezt a megoldást Neked találták ki! Most ugyanis videón nézheted vissza, hogy hogyan boldogulnak - vagy éppen nem...
Ingyenes UX tippek vállalkozásoknak?!
Vágysz arra, hogy vállalkozásod digitális termékei kiemelkedően sikeresek legyenek? Légy egy támogató közösség tagja és ismerd meg a UX/UI designban rejlő végtelen lehetőségeket!