UX egyszerűen a Lean UX Canvas segítségével
A Lean UX Canvas egy egyszerű, de hatékony eszköz azon vállalatok számára, akik újak a UX területén és bizonytalanok, hogy hogyan és hol is kellene kezdeni a UX folyamatokat. A Lean UX Canvas Jeff...
A brief egy olyan dokumentum, ami tartalmazza a projektet érintő információkat, legyen szó weboldal vagy logó - és arculattervezésről.
Egyrészt már az összeállítása is hasznos, hiszen olyan fontos kérdések kerülnek előtérbe, mint a projekt célja, a célközönség vagy a témából adódó egyedi igények és funkciók.
Ezek megválaszolása során - általában online meeting keretein belül - már elindul az ügyfél és a webdesigner közötti információ áramlás. Ideális esetben a megbeszélés végére minden kérdéskör esetében már a megvalósítható, felhasználói oldalról is előnyös, a megfogalmazott célt támogató igények kerülnek feljegyzésre. Mindezt persze az olyan alapvető információk mellett, mint a stílussal és színvilággal kapcsolatos igények.
A brief két módon készülhet el: online meetingen elhangzottak alapján vagy egy kérdőív kitöltésével. Bármelyikről is legyen szó, az ügyfélt valamilyen módon arra sarkallja, hogy átgondolja az elképzeléseit majd ezt a lehető legjobban megfogalmazza. Ekkor nem csak az derülhet ki, hogy mik az igényei, de az is, hogy miben bizonytalan és miben van szüksége a webdesigner javaslataira, tanácsaira.
Tipikusan ilyen kérdéskör, hogy:
A jól megírt brief egyértelműen mankóként szolgál, hiszen, ha a webdesigner el is bizonytalanodna egy-egy kérdésben, a brief újbóli elolvasásával akár pontot is tehet az aktuális probléma végére. Irányt mutat a megrendelő elképzeléseit illetően és pontosan lefedi a funkcionális és megjelenéssel kapcsolatos igényeket.
Fontos: Legyen bármilyen jó is a brief, nem váltja ki a projekt során történő folyamatos kommunikációt az ügyfél és a webdesigner között!
Mik az alapvető kérdések logó- és arculattervezés esetében?
Egy logó megtervezése teljesen más kérdéseket vet fel, mint egy weboldal elkészítése. Egyrészről, ebben az esetben is kiemelten fontos a célközönség és az, hogy mit akarunk kifejezni kommunikálni a logóval. Másrészt kicsit nagyobb hangsúly kerül a stílusra, a logóban megjelenő grafikai és szöveges elemekre.
Egy weboldal esetében – bár nagyon fontos a design is – nagyobb hangsúlyt kapnak a miértek
Természetesen a megjelenés sem elhanyagolható, sőt! Azonban, ha maga az alap, amire építkezünk használhatatlan, akkor a legszebb grafikával se fogunk sokra menni. Ezért nagyon fontos, hogy tisztázzuk:
És még sorolhatnám. 😊
A brief egy olyan dokumentum, ami magába foglalja azokat az elengedhetelenül fontos információkat, amiknek köszönhetően az elkészült logó vagy weboldal egyrészt megfelel az ügyfél igényeinek, másrészt a vállalkozás céljainak elérését támogatja.
Ha szeretnél te is felkészülni a saját weboldaladdal kapcsolatos teendőkre, akkor töltsd le az INGYENES ebookomat, amiben többek között kitérek arra is, hogy milyen költségek merülhetnek fel egy projekt során.
A Lean UX Canvas egy egyszerű, de hatékony eszköz azon vállalatok számára, akik újak a UX területén és bizonytalanok, hogy hogyan és hol is kellene kezdeni a UX folyamatokat. A Lean UX Canvas Jeff...
Ha már közelítünk az év utolsó szakaszához, akkor éppen aktuális, hogy vessünk egy pillantást a jövő évi design trendekre. 😉 A mostani bejegyzésben 3 olyan trendet gyűjtöttem össze, ami szerintem új vagy izgalmas az...
©2023 - Viandt-Oláh Evelyn EV - inBalance Webdesign - Minden jog fenntartva!