UX egyszerűen a Lean UX Canvas segítségével
A Lean UX Canvas egy egyszerű, de hatékony eszköz azon vállalatok számára, akik újak a UX területén és bizonytalanok, hogy hogyan és hol is kellene kezdeni a UX folyamatokat. A Lean UX Canvas Jeff...
Nem egyszer futottam már én is bele, hogy ajánlatot kértem és vagy nem kaptam választ vagy, ha kaptam, akkor abban sem feltétlen volt köszönet, mert bőven maradt még a fejemben kérdőjel.
A jó hírem az, hogy én biztosan válaszolni fogok és abban is biztos lehetsz, hogy semmit nem fogok véka alá rejteni, ami a projektet, a folyamatot vagy a költségeket illeti.
A bejegyzéseben arra is kitérek, hogy milyen információkat adok át egy ajánlatban – na persze csak módjával, mindent én sem árulhatok el. 😊
Azonban mindezek előtt fontosnak látom leírni a mértjeimet.
Először is, hiszek abban, hogy a tiszta és egyenes kommunikáció az alapja egy jó munkakapcsolatnak. Szeretem, ha az ügyfeleim is értik és átlátják a projektet és annak folyamatait.
Szeretem tisztázni, hogy mi mennyi ideig tart, melyik munkafolyamat után mi következik és hogyan fogunk eljutni a célig. Ez azért is előnyös, mert már itt nagyon sok kérdésre igyekszem választ adni, ami esetleg döntő információ lehet, amikor köztem vagy egy másik szakember között döntenek. Több információ birtokában sokkal egyszerűbb meghozni a jó és számukra megfelelő döntést.
Valamint, ami miatt részletes az ajánlatom, hogy én sem szeretem a rejtett költségeket és mérhetetlenül bosszant, ha a projekt során derül ki, hogy „ja, igen még ezért is fizetned kellene”.
Ez persze nem azt jelenti, hogy ha új igényekkel állok elő, akkor nem számolok vele, hogy annak költségei lesznek. De ha veszek egy bútort, akkor ne utólag derüljön ki, amikor már szerelem össze, hogy az összerakáshoz szükséges csavarokat külön kell megvenni. Nyilván meg fogom venni, hiszen a többi eleme már megvan a bútornak, tehát rá vagyok kényszerítve.
Lehet, hogy egyébként is – ha ennek a plusz költségnek a tudatában vagyok – emellett a bútor mellett döntök, de mindenki számára kellemesebb élményt nyújt, ha az ember ezekkel az információkkal már jó előre rendelkezik.
Tehát a részletes ajánlattal egyértelműen a megrendelőim segítése és informálása a célom. Fontos számomra, hogy azért döntsön valaki mellettem, mert számára én vagyok a megfelelő szakember és ne azért, mert csak egy részét tudja annak, ami a projekt során rá vár.
Ezzel pedig el is értünk odáig, hogy nem túl részletesen, de eláruljam, hogy mit tartalmaz az ajánlatom.
Az ajánlatom nem számít különösen hosszúnak, de projekttől függően olyan 6-10 oldal szokott lenni. Ennyi oldalba bőven le tudom írni mindazt, amiről úgy gondolom, hogy fontos lehet ahhoz, hogy a leendő ügyfelem a számára legmegfelelőbb döntést hozza meg.
Nagyvonalakban ezekre a kérdésekre tudok választ adni az ajánlatommal, de már ebből is látszik, hogy nem csak egy árat küldök vissza, ha felkeresnek egy projekttel kapcsolatban.
Éppen ebből kifolyólag sokszor még az ajánlat megküldése előtt történik pár levélváltás, hogy az ajánlatom is megfelelően menjen ki. Az árak ugyanis weboldalanként eltérhetnek attól függően, hogy milyen méretű és mennyire komplex weboldalról van szó.
Amennyiben egyenlőre bárki is ajánlat nélkül szeretne tájékozódni arról, hogy általában milyen költségekkel kell számolni egy weboldal elkészülése során, akkor olvasd el „Weboldal költségek, amikkel számolnod kell” c. bejegyzésem.
A Lean UX Canvas egy egyszerű, de hatékony eszköz azon vállalatok számára, akik újak a UX területén és bizonytalanok, hogy hogyan és hol is kellene kezdeni a UX folyamatokat. A Lean UX Canvas Jeff...
Ha már közelítünk az év utolsó szakaszához, akkor éppen aktuális, hogy vessünk egy pillantást a jövő évi design trendekre. 😉 A mostani bejegyzésben 3 olyan trendet gyűjtöttem össze, ami szerintem új vagy izgalmas az...
©2023 - Viandt-Oláh Evelyn EV - inBalance Webdesign - Minden jog fenntartva!