Ha már közelítünk az év utolsó szakaszához, akkor éppen aktuális, hogy vessünk egy pillantást a jövő évi design trendekre. 😉 A mostani bejegyzésben 3 olyan trendet gyűjtöttem össze, ami szerintem új vagy izgalmas az eddigiekhez képest.
Immersive scrolling a Z tengelyen
Amióta léteznek weboldalak a görgetés mindig is 2D élményt nyújtott: fentől lefelé görgetve haladhattunk végig az oldalak tartalmain - bizonyos esetekben pedig balról jobbra (bár hozzáteszem, ezt a fajta görgetési élményt a felhasználók nem igen szeretik). Azonban mára a technológia lehetővé teszi, hogy ne csak az X és Y tengelyen mozoghassunk, hanem a Z tengely mentén is térben, ezzel kialakítva a trendet képző immerzív élményt.
Nagyon látványos példa erre a következő oldal, mindenképp javaslom megtekintésre, biztos vagyok benne, hogy mindenkit le fog kötni egy pár percig 😄 : https://atmos.leeroy.ca/
Mikor érdemes használni? Azt biztosan kijelenthetjük, hogy egyszerűbb funkciók és folyamatok esetén - például egy szállás lefoglalása, egy termék kosárba helyezése, egy blogcikk elolvasása - nem indokolt, a használata, sőt feltehetően zavaró is lenne. Azonban, ha már szállás keresés, akkor arra tökéletesen jól használható lehet, hogy bejárjuk a lefoglalni kívánt szállást és belülről is megnézhessük mi vár ránk, amikor oda érkezünk. Továbbá múzeumok, kiállítások esetén is remekül alkalmazható lenne, mint egy kedvcsináló, ahol egy részletét a kiállításnak ilyen módon megtekinthetnénk.
Brutalism
Ez az irányzat egyértelműen szakít a hagyományokkal és konvenciókkal a weboldal felépítését és megjelenését tekintve. Az ebben a szellemben tervezett weboldalak esetén nagy, eltúlzott betűkkel és betűtípusokkal, az élénk, szinte rikító színekkel találkozhatunk. Ez a stílus nálam kicsit a polgárpukkasztó témákhoz, a lázadóbb tartalmakhoz passzol, ahol nem baj, ha a weboldal stílusa azt üzeni, hogy "teszek a szabályokra" 😄 Példa oldalak:
A 3D élmény már régebb óta jelen van a weboldalakon, azonban minden évben egyre inkább fejlődik. Van ahol látvány elemként használják, ami sok esetben ugyan felhasználói élményt nyújt, de sok vagy felesleges az alkalmazása. Azonban továbbra is a legkiválóbb felületek, ahol jól alkalmazható a 3D technológia azok a webshopok. (Legalábbis szerény véleményem szerint) A termékek 3D-s megtekintése nagyban növeli a konverziót, hiszen a felhasználó is alaposabban tudja felmérni a terméket és azt, hogy az számára valóban megfelelő e. Erre egy egyszerűbb példát hoztam, ahol egy gyűrűt tudtok nagy felbontásban megnézni. Szerintem ez zseniális, és mennyivel megkönnyítené a férfiak dolgát, amikor eljegyzési gyűrűt keresnek! 🤭
De, hogy legyen egy kevésbé nőies példa is, egy Nike cipő esetében is szuperül működik.
A SZERZŐ
Viandt-Oláh Evelyn
2019-ben kezdtem el foglalkozni a webdesignnal. A tanulási folyamat alatt rájöttem, hogy ez a szakma tökéletesen ötvözni azt amire szükségem van: a kreativitást és a probléma megoldást. Így 2021-ben elindult a vállalkozásom és az inBalance Webdesign.
A minap ebben a Threads bejegyzésemben feltettek a kérdést, hogy mi a legfontosabb “összetevője” a sikeres weboldalaknak. Mi az, amin áll vagy bukik egy weboldal sikeressége? A 45 szavazat közül 51% szerint a tartalom és...
Ha te is vágytál már arra, hogy lekövethesd hogyan is használják a weboldaladat a felhasználók, akkor ezt a megoldást Neked találták ki! Most ugyanis videón nézheted vissza, hogy hogyan boldogulnak - vagy éppen nem...
Ingyenes UX tippek vállalkozásoknak?!
Vágysz arra, hogy vállalkozásod digitális termékei kiemelkedően sikeresek legyenek? Légy egy támogató közösség tagja és ismerd meg a UX/UI designban rejlő végtelen lehetőségeket!