Az egyik fontos kérdés, ha webshopot szeretnénk indítani, hogy milyen módon lehet fizetni az egyes termékekért és ennek milyen technikai vagy anyagi feltételei vannak. Ebben a bejegyzésben több lehetőséget fogok ismertetni, előnyökkel, hátrányokkal egyaránt.
Utánvétes fizetés
A vevő a csomag átvételekor fizet készpénzzel vagy bankkártyával. Ez szellemi termékek/szolgáltatások esetében (tanfolyamok, ebook... stb.) érthető okokból nem választható opció.
A bankkártyával való fizetés a csomag átvételekor sokak számára szimpatikussá teszi ezt az opciót, hiszen a fizetés így is könnyű, gyors ugyanakkor már csak akkor kell a vevőnek megválnia a pénzétől, amikor a termék a kezében van.
Eladói oldalról azonban a legkellemetlenebb opció, ami felesleges köröket vagy plusz kiadásokat is okozhat. Például elkeveredik vagy sérül a csomag esetleg a megrendelést már közben lemondták, így a kifizetés nem fog megtörténni, de a szállítási költségekkel így is kell számolnunk.
Banki átutalás
A vásárló ebben az esetben előre fizet a termékért vagy szolgáltatásért, mégpedig úgy, hogy az összeget elutalja a webshop által megadott bankszámlára. A webshop az összeg beérkezését követően fogja módosítani a rendelés státuszát és feladni a csomagot.
Az utaláshoz szükséges adatokat érdemes feltüntetni a vásárlási folyamat során is, valamint a visszaigazoló e-mailben is.
Milyen adatok megadása szükséges?
Kedvezményezett neve,
Kedvezményezett számlaszáma,
Kedvezményezett bankja,
Megjegyzés rovatban a rendelés számának feltüntetése
A megoldás hátránya, hogy van aki nem használ/ nem szeret netbankot használni, ezért számára ez az opció körülményes. Esetenként a vásárlóban frusztrációt okozhat, hogy biztosan jó helyre utalt e...
Eladói oldalról pedig ebben az esetben nem érkezik meg egyből az összeg a számlára a rendelés véglegesítésekor, hiszen az átfutási idő akár 1-2 nap is lehet.
Online bankkártyás fizetés
A vásárlók által leginkább kedvelt fizetési mód egy webshop esetében, hiszen a végösszeget azonnal ki tudják egyenlíteni.
Itt egy kártyaelfogadó fizetési oldalra navigáljuk a vásárlót pl. SimplePay, ahol a kártyán szereplő adatok megadását követően fejezhetik be a fizetési folyamatot.
Fontos kiemelni, hogy ezekben az esetekben kártyaelfogadási megállapodást kell kötni a bankkal, amely során a titkosításhoz használt API kulcsot a bank küldi meg. Ezt a kulcsot egy WooCommerce-hez tartozó fizetős bővítményben kell majd megadni. A bővítmény körülbelül 50.000 Ft. Ha ez megvan, akkor fog működni a kártyás fizetés.
Elektronikus pénztárca
Ide sorolható például a PayPal, ahol a regisztráció után virtuális egyenleggel rendelkezünk, amit mi magunk töltünk fel. Ennél a megoldásnál a fizetés során a rendszer csak a virtuális fiókunkban lévő egyenlegből tud gazdálkodni, a fiókhoz bekötött bankkártyához nem fér hozzá.
Itt tulajdonképpen a weboldalon elhelyezhető egy PayPal gomb, ami átirányít a PayPal fiókra. Ehhez azonban az eladói oldalról egy üzleti fiókra lesz szüksége a PayPal-on.
További fizetési módok
Hogy teljes legyen a kép még megemlíthetők a Szép Kártyás fizetési módok is. Itt is megfelelő API kulcsra van szükség és a megfelelő bővítményekre.
Mielőtt tovább mennél!
Ez a bejegyzés az első része a webshopokról szóló hírlevél csomagomnak. Ahhoz, hogy megkapd te is, a további információkat, töltsd le a Weboldal kisokost és iratkozz fel! A weboldal kisokosban megtalálod az alap információkat, ami egy weboldal indításához szükséges, így az megalapozza azt, amit a továbbiakban hírlevél formájában osztok meg a feliratkozóimmal.
Miről lesz szó?
Fizetési módok (ebben a bejegyzéseben osztom meg veletek)
Kötelezettségek egy webshop indításakor (Hírlevél)
Előkészületek - tartalomgyártás (Hírlevél)
A termékek rendszerezése és előkészítése (Hírlevél)
Meglepetés azok számára, akik követtek és aki megírta a véleményét a Weboldal kisokosról.
A SZERZŐ
Viandt-Oláh Evelyn
2019-ben kezdtem el foglalkozni a webdesignnal. A tanulási folyamat alatt rájöttem, hogy ez a szakma tökéletesen ötvözni azt amire szükségem van: a kreativitást és a probléma megoldást. Így 2021-ben elindult a vállalkozásom és az inBalance Webdesign.
A minap ebben a Threads bejegyzésemben feltettek a kérdést, hogy mi a legfontosabb “összetevője” a sikeres weboldalaknak. Mi az, amin áll vagy bukik egy weboldal sikeressége? A 45 szavazat közül 51% szerint a tartalom és...
Ha te is vágytál már arra, hogy lekövethesd hogyan is használják a weboldaladat a felhasználók, akkor ezt a megoldást Neked találták ki! Most ugyanis videón nézheted vissza, hogy hogyan boldogulnak - vagy éppen nem...
Ingyenes UX tippek vállalkozásoknak?!
Vágysz arra, hogy vállalkozásod digitális termékei kiemelkedően sikeresek legyenek? Légy egy támogató közösség tagja és ismerd meg a UX/UI designban rejlő végtelen lehetőségeket!