Felhasználói interjú: 7 dolog, amit kerülj el - inBalance Webdesign

Felhasználói interjú: 7 dolog, amit kerülj el

Mik a leggyakoribb hibák egy felhasználói interjú során? Az alábbiakban összegyűjtöttem nektek a 7 leggyakoribb hibát és azt, hogy, hogyan kerülhetitek el őket.

I. Több kérdést teszel fel egyszerre.

Ha több kérdés hangzik el egyszerre egy felhasználói interjú során, az nyomást gyakorolhat a részvevőre valamint zavarba hozhatja, hogy egyes kérdéseket vagy annak részleteit elfelejtette. Tehát, ha teheted kerüld az összetett kérdéseket! Legyen több egyszerű, de nyitott kérdés, amire válaszul a résztvevő nyugodtan kifejtheti a gondolatait. Nyitott kérdés alatt azokat a kérdéseket értjük, amelyekre nem "igen" vagy "nem" válasz adható, hanem az interjú alany kifejtheti a véleményét. Tehát ne azt kérdezzük meg, tetszett-e neki az az adott funkció, hanem azt, hogy "Mit éreztél vagy gondoltál a funkció használata közben?" Így sokkal értékesebb információkhoz juthatunk hozzá.

 

II. Megállás nélkül teszed fel a kérdéseket

Ne csak ledaráld a kérdéseket, hanem folytass valódi beszélgetést az alannyal. Egy-egy kérdés között mesélj el egy kapcsolódó történetet. Ezzel ellazítod az interjúalanyt és nagyobb eséllyel fogja ő is elmesélni az ő történetét egy-egy kérdés megválaszolása során.

 

III. Nem teszel fel utólagos kérdéseket

Ha a felhasználói interjú során egy adott kérdésre válaszul nem érkezik megfelelő információ, akkor bátran tegyél fel további kérdéseket. Például, ha arra a kérdésre, hogy "Milyen volt a legutóbbi nyaralásod?" azt a választ kapod, hogy "Kellemes", akkor ne add fel! Bátran kérdezz rá konkrétabban. Például: "Mitől érezted kellemesnek?"

 

IV. Emlékezz: Nem te vagy a felhasználó!

Van, hogy az interjúalany ugyan azt csinálná/tenné, mint te, ezért úgy érzed ismered a motivációját. Bármennyire is egyezik a nézőpontod az adott személlyel ne hagyd, hogy ez befolyásoljon! Tegyél fel arra vonatkozó kérdéseket is, hogy mit miért csinált. Ne vedd alapul a saját gondolataidat és motivációdat.

 

V. Megmondani, hogy helyes-e a válasz

Kerüld el, hogy a résztvevő jelenlétében értékeld a kérdésekre kapott válaszokat. Ha megkérdezi, hogy helyesen adta e meg a választ, emlékeztesd, hogy nincsen jó vagy rossz válasz, hiszen minden válasz ugyan olyan mértékben támogatja a kutatást.

 

VI. Megoldás tartalmú kérdéseket használsz

A kérdéseid ne tartalmazzanak megoldási javaslatokat (például: "Az értesítések megkönnyítenék számodra a folyamatot?) Az ilyen jellegű kérdések ugyanis torzíthatják a kutatás eredményeit. Helyette megfelelőbb kérdés lehet, hogy:" Mit gondolsz, mi tudná megkönnyíteni számodra a folyamatot? "

 

VII. Kitöltöd a" kínos" csendet

Ha valamire rövid választ kapsz, nyugodtan jelezd, hogy jegyzetet készítesz és a beállt csendet ekkor ne érezd kínosnak. Ez lehetőséget adhat arra, hogy az alany rendezze a gondolatait és akár további információkat is megosszon veled. Plusz neked is némi pihenést és gondolkodási időt jelent.

Ingyenes UX tippek vállalkozásoknak?!

Vágysz arra, hogy vállalkozásod digitális termékei kiemelkedően sikeresek legyenek? Légy egy támogató közösség tagja és ismerd meg a UX/UI designban rejlő végtelen lehetőségeket!

©2023 - Viandt-Oláh Evelyn EV - inBalance Webdesign - Minden jog fenntartva!