Az elmúlt hetekben egy hírlevélsorozatot indítottam útjára, amivel az a célom, hogy segítsek nektek abban, hogy megtegyétek az első lépéseket a saját weboldal felé - vagy a meglévő megújítása felé. Az egyik legfontosabb lépés ehhez pedig a tartalom összeállítása. E nélkül lehetetlen megtervezni, hogy hogyan nézzen ki az oldal, hiszen azt sem tiszta mit is akarunk megjeleníteni rajta!
A hírlevélsorozatom harmadik levele ma érkezett meg a feliratkozottak postafiókjába, azonban most itt a blogon is megosztom veletek ezt a fejezetet! :)
Vágjunk is bele!
Ha azt szeretnéd, hogy az online világban komolyan vegyenek, akkor fontos tudnod, hogy áldoznod kell minőségi fényképekre / videókra.
Akár receptes blogot vezetsz, akár ügyvéd vagy ELENGEDHETETLEN, hogy ne szalaszd el a pozitív első benyomás lehetőségét.
Egyrészt, ahogy azt rengetegszer elmondom a hajtás feletti résznek, vagy HERO headernek (ez a menüsor, a logó és a weboldalad legfelső része, amit a felhasználók egyből megpillantanak), is kiemelt szerepe van hiszen a felhasználók másodpercek alatt döntenek. (Pontosabban ezt a döntési időt úgy kb. 3 másodperce becsülik. HÁROM! Erről a témáról egyébként kicsivel bővebben ezekben a bejegyzéseimben olvashatsz: Ezért ne üdvözöld a felhasználót a weboldaladon! vagy Tudtad, hogy a felhasználók szkennelik az oldalad? )
Ugyan ilyen sebességgel születnek meg a pozitív vagy negatív előítéletek is. Csúnya vagy nem csúnya dolog az előítéletek léteznek és jelen vannak. Ha ügyvédként egy sötét szobában készítesz magadról képet az ablaknak háttal, akkor semmit nem fognak belőled látni, nem tudsz egyből szimpatikussá válni, valamint a profizmusodat is kétségbe fogják vonni. Ellenben, ha az irodádban, vagy egy előre berendezett helyen egy profi fotós lő rólad beállított vagy lifestyle képeket, akkor az máris más minőséget sugároz!
Megint más hatást ad, ha egy szórakozóhelyen készült képet teszel fel a bemutatkozás részhez. Nem biztos, hogy te fogsz a legprofibbnak tűnni. Még akkor sem, ha nagyon jól tudjuk, hogy a bulikkal nincs semmi baj. De ez a vállalkozásod!
Őszintén… Számodra melyik esetben tűnne a vállalkozó a legprofibbnak?
Mesélj a képekkel!
Az is fontos, hogy hogy nézel ki és mit csinálsz azon a képen. Itt jönnek képbe a lifestyle típusú képek, amik ma annyira felkapottak!
Apró részleteket, munkafolyamatokat rejthetsz el a képekben, amik így a szolgáltatásaid bemutatását egy kiajánlóban vagy a weboldaladon tökéletesen ki tudják egészíteni, plusz arról is információt hordoz, hogy te hogyan állsz a munkához vagy a termékhez.
Egy kép nagyon árulkodó tud lenni. Fontos, hogy itt sem megjátszani kell magad, ahogy a bemutatkozásnál sem a csillagokat kell lehazudni az égről! Hiszen ez a te vállalkozásod és egy vállalkozásban a saját értékeinket is tovább visszük.
A képek célja:
kiegészítsék az online kommunikációd. (Mind mondanivalóban, mind színekben)
sugározzák az értékeidet és azt, amit képviselsz
hangsúlyozzák, hogy magabiztos vagy és 100%-ig hiszel a vállalkozásoban!
Azzal, ha felvállalod saját magadat, magabiztosnak is fogsz tűnni, ami sokak számára nagyon vonzó tud lenni.
Nem a megtévesztés a cél, hanem az, hogy a látogatókhoz eljusson az az üzenet, hogy a te terméked vagy szolgáltatásod megbízható és minőségi. Hiszen ez így is van, nem? 😊
"Márpedig te nem akarsz fotóssal dolgozni!"
Ha drágállod a fotózást vagy egyszerűen úgy gondolod, hogy ez neked is menne esetleg valami más fenntartásod van a fotózással kapcsolatban akkor még mindig ott van a szuper okostelefonod!
Ebben az esetben célszerű legalább egy állványra beruháznod és a legjobb, ha adnak hozzá távirányítót is, amivel messziről irányíthatod, hogy a videó mikor induljon vagy a kép mikor készüljön, hogy ne kelljen babrálnod az időzítéssel.
Alapszabályok:
(nem vagyok fotós úgyhogy ezek teljesen a saját tapasztalataim, de eddig működtek :) ):
Legjobb, ha természetes fény is van a szobában. Próbálj meg azzal szemben állni amikor fényképezed vagy videózod magad. (A nap ne süssön rád!)
Ne állj ablaknak vagy fénynek háttal!
Ha lámpákat használsz legyenek olyan lámpák, amiknél állítható a színhőmérséklet, hogy ne legyél se túl sárga se túl fehér a fényképeken. Legyen minél természetesebb a hatás!
Ha lámpákkal dolgozol legyen egy alap háttér világítás is, illetve magadat is világítsd meg két oldalról. Ha előre nézel, akkor hozzád képest kb. 10-11 óránál és 1-2 óránál érdemes elhelyezni a két fényforrást, ami téged világít meg, hogy az arcod egyik fele se legyen sötét. 😊
Ha pedig semmilyen módon nem szeretnél fotózni, akkor nézd át a stock fotós weboldal listát, amit ebben a bejegyzésben találsz: Hogyan találj fényképeket a weboldaladhoz?
"Szeretnék szakemberrel dolgozni!"
A munkámban az a legszuperebb, hogy közben rengeteg fajta vállalkozást és embert ismerhetek meg, így most nektek is tudok szakembereket ajánlani!
Mia Baté
Sokak számára ismerős lehet Mia munkássága és egyébként az én képeimet is ő készítette el. Szuper kreatív és mindemellett nyitott és vidám személyiség. Élvezet volt minden perce a közös munkának. Keressétek nyugodtan, ha magatokról szeretnétek szuper képeket, ami abszolút bemutatja, hogy ti milyenek is vagytok!
Keressétek bátran, ha branding, termék vagy portré fotózásra lenne szükségetek. Szuper ötletei vannak, a fotózás során is rendkívül kreatív és nagyon jól felhasználja a helyszín adottságait.
Bár Zsófi elsősorban esküvői videókat készít, kiváló munkákat ad ki a kezéből akkor is, ha brand videókról van szó. Így, ha videós tartalmakat szeretnétek, akkor mindenképpen őt ajánlom! A hangulatot és az érzelmeket ahogy megragadja, páratlan!
Ha hasznos volt számotokra ez a bejegyzés és úgy érzitek, hogy szükségetek lenne segítségre és hasznos tippekre a szöveges tartalommal kapcsolatban is, akkor ajánlom nektek az ebookomat, ahol pontosan ezeket a hasznos információkat találjátok meg!
A SZERZŐ
Viandt-Oláh Evelyn
2019-ben kezdtem el foglalkozni a webdesignnal. A tanulási folyamat alatt rájöttem, hogy ez a szakma tökéletesen ötvözni azt amire szükségem van: a kreativitást és a probléma megoldást. Így 2021-ben elindult a vállalkozásom és az inBalance Webdesign.
A minap ebben a Threads bejegyzésemben feltettek a kérdést, hogy mi a legfontosabb “összetevője” a sikeres weboldalaknak. Mi az, amin áll vagy bukik egy weboldal sikeressége? A 45 szavazat közül 51% szerint a tartalom és...
Ha te is vágytál már arra, hogy lekövethesd hogyan is használják a weboldaladat a felhasználók, akkor ezt a megoldást Neked találták ki! Most ugyanis videón nézheted vissza, hogy hogyan boldogulnak - vagy éppen nem...
Ingyenes UX tippek vállalkozásoknak?!
Vágysz arra, hogy vállalkozásod digitális termékei kiemelkedően sikeresek legyenek? Légy egy támogató közösség tagja és ismerd meg a UX/UI designban rejlő végtelen lehetőségeket!