UX egyszerűen a Lean UX Canvas segítségével
A Lean UX Canvas egy egyszerű, de hatékony eszköz azon vállalatok számára, akik újak a UX területén és bizonytalanok, hogy hogyan és hol is kellene kezdeni a UX folyamatokat. A Lean UX Canvas Jeff...
Az elmúlt hetekben egy hírlevélsorozatot indítottam útjára, amivel az a célom, hogy segítsek nektek abban, hogy megtegyétek az első lépéseket a saját weboldal felé - vagy a meglévő megújítása felé. Az egyik legfontosabb lépés ehhez pedig a tartalom összeállítása. E nélkül lehetetlen megtervezni, hogy hogyan nézzen ki az oldal, hiszen azt sem tiszta mit is akarunk megjeleníteni rajta!
A hírlevélsorozatom harmadik levele ma érkezett meg a feliratkozottak postafiókjába, azonban most itt a blogon is megosztom veletek ezt a fejezetet! :)
Ha azt szeretnéd, hogy az online világban komolyan vegyenek, akkor fontos tudnod, hogy áldoznod kell minőségi fényképekre / videókra.
Akár receptes blogot vezetsz, akár ügyvéd vagy ELENGEDHETETLEN, hogy ne szalaszd el a pozitív első benyomás lehetőségét.
Egyrészt, ahogy azt rengetegszer elmondom a hajtás feletti résznek, vagy HERO headernek (ez a menüsor, a logó és a weboldalad legfelső része, amit a felhasználók egyből megpillantanak), is kiemelt szerepe van hiszen a felhasználók másodpercek alatt döntenek. (Pontosabban ezt a döntési időt úgy kb. 3 másodperce becsülik. HÁROM! Erről a témáról egyébként kicsivel bővebben ezekben a bejegyzéseimben olvashatsz: Ezért ne üdvözöld a felhasználót a weboldaladon! vagy Tudtad, hogy a felhasználók szkennelik az oldalad? )
Ugyan ilyen sebességgel születnek meg a pozitív vagy negatív előítéletek is. Csúnya vagy nem csúnya dolog az előítéletek léteznek és jelen vannak. Ha ügyvédként egy sötét szobában készítesz magadról képet az ablaknak háttal, akkor semmit nem fognak belőled látni, nem tudsz egyből szimpatikussá válni, valamint a profizmusodat is kétségbe fogják vonni. Ellenben, ha az irodádban, vagy egy előre berendezett helyen egy profi fotós lő rólad beállított vagy lifestyle képeket, akkor az máris más minőséget sugároz!
Megint más hatást ad, ha egy szórakozóhelyen készült képet teszel fel a bemutatkozás részhez. Nem biztos, hogy te fogsz a legprofibbnak tűnni. Még akkor sem, ha nagyon jól tudjuk, hogy a bulikkal nincs semmi baj. De ez a vállalkozásod!
Őszintén… Számodra melyik esetben tűnne a vállalkozó a legprofibbnak?
Az is fontos, hogy hogy nézel ki és mit csinálsz azon a képen. Itt jönnek képbe a lifestyle típusú képek, amik ma annyira felkapottak!
Apró részleteket, munkafolyamatokat rejthetsz el a képekben, amik így a szolgáltatásaid bemutatását egy kiajánlóban vagy a weboldaladon tökéletesen ki tudják egészíteni, plusz arról is információt hordoz, hogy te hogyan állsz a munkához vagy a termékhez.
Egy kép nagyon árulkodó tud lenni. Fontos, hogy itt sem megjátszani kell magad, ahogy a bemutatkozásnál sem a csillagokat kell lehazudni az égről! Hiszen ez a te vállalkozásod és egy vállalkozásban a saját értékeinket is tovább visszük.
Azzal, ha felvállalod saját magadat, magabiztosnak is fogsz tűnni, ami sokak számára nagyon vonzó tud lenni.
Nem a megtévesztés a cél, hanem az, hogy a látogatókhoz eljusson az az üzenet, hogy a te terméked vagy szolgáltatásod megbízható és minőségi. Hiszen ez így is van, nem? 😊
Ha drágállod a fotózást vagy egyszerűen úgy gondolod, hogy ez neked is menne esetleg valami más fenntartásod van a fotózással kapcsolatban akkor még mindig ott van a szuper okostelefonod!
Ebben az esetben célszerű legalább egy állványra beruháznod és a legjobb, ha adnak hozzá távirányítót is, amivel messziről irányíthatod, hogy a videó mikor induljon vagy a kép mikor készüljön, hogy ne kelljen babrálnod az időzítéssel.
(nem vagyok fotós úgyhogy ezek teljesen a saját tapasztalataim, de eddig működtek :) ):
Ha pedig semmilyen módon nem szeretnél fotózni, akkor nézd át a stock fotós weboldal listát, amit ebben a bejegyzésben találsz: Hogyan találj fényképeket a weboldaladhoz?
A munkámban az a legszuperebb, hogy közben rengeteg fajta vállalkozást és embert ismerhetek meg, így most nektek is tudok szakembereket ajánlani!
Sokak számára ismerős lehet Mia munkássága és egyébként az én képeimet is ő készítette el. Szuper kreatív és mindemellett nyitott és vidám személyiség. Élvezet volt minden perce a közös munkának. Keressétek nyugodtan, ha magatokról szeretnétek szuper képeket, ami abszolút bemutatja, hogy ti milyenek is vagytok!
Keressétek bátran, ha branding, termék vagy portré fotózásra lenne szükségetek. Szuper ötletei vannak, a fotózás során is rendkívül kreatív és nagyon jól felhasználja a helyszín adottságait.
Bár Zsófi elsősorban esküvői videókat készít, kiváló munkákat ad ki a kezéből akkor is, ha brand videókról van szó. Így, ha videós tartalmakat szeretnétek, akkor mindenképpen őt ajánlom! A hangulatot és az érzelmeket ahogy megragadja, páratlan!
Ha hasznos volt számotokra ez a bejegyzés és úgy érzitek, hogy szükségetek lenne segítségre és hasznos tippekre a szöveges tartalommal kapcsolatban is, akkor ajánlom nektek az ebookomat, ahol pontosan ezeket a hasznos információkat találjátok meg!
A Lean UX Canvas egy egyszerű, de hatékony eszköz azon vállalatok számára, akik újak a UX területén és bizonytalanok, hogy hogyan és hol is kellene kezdeni a UX folyamatokat. A Lean UX Canvas Jeff...
Ha már közelítünk az év utolsó szakaszához, akkor éppen aktuális, hogy vessünk egy pillantást a jövő évi design trendekre. 😉 A mostani bejegyzésben 3 olyan trendet gyűjtöttem össze, ami szerintem új vagy izgalmas az...
©2023 - Viandt-Oláh Evelyn EV - inBalance Webdesign - Minden jog fenntartva!