Az arculat nem önkifejezési eszköz

Az utóbbi időben többször futottam bele, hogy egy arculat megtervezésekor a megrendelőim bizonytalanok azzal kapcsolatban, hogy mit is szeretnének. Sokszor önmagukat próbálják meg kifejezni az arculattal, ami az esetek többségében nem célravezető. Persze egy személyes márka esetében sokkal jobban belevihetjük a saját stílusunkat, de itt is szem előtt kell tartani, hogy mivel foglalkozunk és KIKET célzunk meg.

Az arculat nem önkifejezési eszköz

Nem győzőm hangsúlyozni, hogy mennyire fontos az, hogy tisztában legyünk a saját vállalkozásunkkal! Értem ez alatt, hogy

TUDJUK, HOGY MIT ADUNK

Ez egyszerűnek tűnik, de mégsem az. Például az én esetemben sem csak azt jelenti, hogy arculatot és weboldalt tervezek és fejlesztek. Persze ez a fő vonulat, de senki sem CSAK az alap szolgáltatásait nyújtja.

Hiszen a szolgáltatás része, hogy hogyan nyújtod azt a szolgáltatást, milyen minőséget adsz. Hogyan kommunikálsz az ügyfelekkel, mennyire tájékoztatod őket… stb.

Fordulhatnak hozzád a kérdéseikkel?

Milyen része van a szolgáltatásodnak, ami több, mint amit a versenytársaid adnak?

Az én esetemben például, ami megküldönböztet más webdesignerektől, hogy sokkal mélyebben ásom bele a UX világába:

  • részletesebben foglalkozom a célközönséggel;
  • megtervezem a felhasználók útvonalát a weboldalon, ezzel is igyekszem előre megoldani még fel nem merült problémákat;
  • a projekttől függően UI Kit-et is készítek a fejlesztők számára;
  • minden weboldal esetében prototípust is készítek, ami már a fejlesztés előtt segít tisztázni, hogy minden az elképzelések szerint funkcionál e.

Tehát igen, weboldalt tervezek, de ennél még sokkal többet adok! Ezeket neked is érdemes végig gondolnod, hogy mi az amivel te több vagy jobb vagy. Mi a te szuperképességed a szakterületeden?

TUDJUK, HOGY KIKET CÉLZUNK

Amellett, hogy már magunkról tudunk mindent érdemes, ha azt is tisztázzuk, hogy kiknek szeretnénk eladni a termékeinket vagy a szolgáltatásainkat. Azt, hogy mit érdemes végiggondolni, már több instagram posztomban is kifejtettem (A célközönségednek tervezek).

A legegyszerűbb, ha kérdéseken keresztül mutatom be, hogy mit érdemes összeszedni a célközönségeddel kapcsolatosan:

  • Nők vagy férfiak?
  • Idősek? Középkorúak? Esetleg gyerekek?
  • Milyen iskolai végzettséggel rendelkeznek?
  • Milyen anyagi hátterük van?
  • Mik a félelmeik a termékeiddel vagy a szolgáltatásaiddal kapcsolatban?
  • Mi motiválja őket, hogy a te szolgáltatásodat vagy termékedet válasszák?
  • Mennyire árérzékenyek?
  • Mennyire fontos nekik a minőség?
  • Milyen egyedi problémájuk van, amire a te szolgáltatásod jelenti a megoldást?

MIT KÉPVISEL A vállalkozás és így az arculat?

Minden projektem elején kérdésként teszem fel az ügyfeleimnek, hogy mi a legnagyobb erőssége a vállalkozásuknak és milyen értékeket képviselnek. A visszajelzések változók, van aki már több mondatban is tudja részletezni mit képvisel, van, akinek viszont csak egyszerűbb szavak jutnak eszébe, mint „minőség”, „megbízhatóság”.

Persze ezekkel sincs baj, de ki ne szeretné, hogy megbízható és minőséget adó legyen a vállalkozása? A lényeg az, hogy mi van e mögött!

A minőség és megbízhatóság a betartható határidőket, a tiszta és őszinte kommunikációt, a nagy szakértelmet vagy az alapos kutatást jelenti? Esetleg mindezeket? Esetleg a Te esetedben valami teljesen mást?

Ha a fentieket mind végiggondoljuk, akkor már sokkal könnyebb azt is kitalálni, hogy milyen színeket érdemes alkalmazni, ezáltal milyen hangulatot akarunk közvetíteni.

Mert a logó és az arculat nem téged, hanem a vállalkozásodat szimbolizálja!

Ha szeretnél picit többet megtudni arról, hogy milyen a jó logó, akkor olvasd el az ezzel kapcsolatos bejegyzésemet itt a blogon: Mi teszi a logót különlegessé?

 

Szükséged van weboldalra vagy logóra?

Korábbi munkáim